Beta testritten project Klever Mobility

Interessante weetjes en discussies
Klever BNL

20 jan 2020, 16:25

Beste Klever fan,

Graag informeren wij je over het “Klever Beta Test”- project wat vanaf eind januari 2020 gaat beginnen.

Er zijn ruim 70 aanmeldingen binnengekomen voor het Beta project. Dit zegt veel over de interesse in de Klever fietsen.

Helaas kunnen we per periode 3 personen uit kiezen die op onze nieuwe fietsen gaan rijden en geen 70 personen. De 3 geselecteerde personen zijn gebeld en gaan vanaf volgende week test rijden op de X Speed Flame Red Large.

De 3 winnaars zijn:

Jan Diependaal
Kris van de Water
Robert- Jan van der Heijden

De periode dat ze gaan fietsen is van 29 januari 2020 tot en met 26 februari 2020. Ze weten dat ze per week een aantal berichten moeten plaatsen op het forum. Zo houden ze ons op de hoogte over de rijervaring, zodat iedereen een beter beeld krijgt over onze fietsen.

Na 26 februari hebben wij de Bike Motion beurs in Utrecht (28 & 29 februari, 1 maart), als de beurs klaar is gaan we als Klever nieuwe beta testrit personen uitkiezen die voor de volgende periode mogen gaan rijden op onze fietsen.

We kijken uit naar een leuk en leerzaam project.

Met vriendelijke groet,

Het Klever Team.
The POWER E-Bike
krisvdw
Bike Mode
Bike Mode

29 jan 2020, 20:07

Vanmorgen de Klever X Speed Flame Red Large in ontvangst mogen nemen. Gelukkig klaarde het weer nog op en heb ik er deze namiddag toch ook al een eerste kleine test van 58km opzitten op mijn vrije dag. Vlot fietsen en ondanks de felle windvlagen de 815W batterij net niet leeg gekregen.

Vanaf dat de accu nog maar 5% heeft, gaat hij blijkbaar automatisch in stand 1 zodat de laatste 5km met wat minder ondersteuning gingen. Kijk er al naar uit om er morgenochtend mee naar mijn werk te pendelen voor het echte werk ;-)
Robertjuhh
Bike Mode
Bike Mode
Fiets:: Stromer ST1S

29 jan 2020, 21:09

Hallo Allemaal,

Vandaag de Klever X Speed in ontvangst mogen nemen voor de beta test. Ik kijk ernaar uit om deze fiets te testen en mijn ervaringen te delen op dit forum. Allereerst zal ik mezelf voorstellen. Ik ben Robertjan, 33 jaar, woonachtig in Bennekom. Mijn huidige fiets is een Stromer ST1X 2019 die ik voornamelijk voor woonwerk verkeer gebruik. Afhankelijk van de gekozen route tussen de 25km en 35km enkele reis.

Mijn eerste indruk is, ''Wat is de X speed Flame Red mooi'' Vergeleken met de ST1X ziet hij er stuk ''dikker'' uit. Mede door de enorme banden en knallende kleur denk ik.
Klever X Speed.jpg
Vanmiddag mijn eerste korte testrit gemaakt en morgen gaan we 70km pakken met Strava aan. Erg veel zin in en ben tevens ook benieuwd naar de vergelijking met mijn huidige fiets!

Jullie horen van mij!
Jan Diependaal
Bike Mode
Bike Mode
Fiets:: Voor 1 maandje: Klever X Speed Flame Red
Kilometerstand fiets: 0

29 jan 2020, 22:57

Dag 1: Maandag 27 januari:
km stand: 4

Om 10:40 u gaat de telefoon: Nick van Klever. Hij staat in de file en is iets later dan verwacht.
Vandaag begint mijn test-periode op de Klever X Speed Flame Red. Op zoek naar een alternatief voor mijn huidige fiets, heb ik de kans gekregen een heel uitgebreide proefrit te maken. Een kans die ik met beide handen heb aangegrepen.
Zoals jullie kunnen zien, de fiets ziet er geweldig uit.
Na mijn eerste rit blijkt hij ook geweldig te fietsen. De fiets is erg sterk. Mijn eerste rit duurt 42 minuten met een gemiddelde snelheid van 33,7 km/u (top snelheid: 49,4 km/u). Volgens het display heb ik 73% van de 850 Wh accu gebruikt.

's Middags toen ik naar huis ging een valse start. De lader knippert rood. Blijkbaar iets misgegaan. Gebeld met Klever en samen geprobeerd te achterhalen waar het probleem zat. Vemoedelijk iets met de accu. Terwijl ik nog een uurtje bijlaadt, wordt er een nieuwe accu naar mijn huis gebracht. Bij vertrek 68% acculading. Aangezien dit in het begin snel terugviel, met lage ondersteuning gefietst. Uiteindelijk 54 minuten onderweg (gemiddeld 25,2 km/u) en bij aankomst 18% accu over. Het is hard werken, maar met minimale ondersteuning is 30 km/u goed haalbaar.
Even later wordt er een nieuwe accu gebracht. Wat een service! Accu aan de lader en morgen weer op weg.
Bijlagen
DXP73L.jpg
Laatst gewijzigd door Jan Diependaal op 29 jan 2020, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Diependaal
Bike Mode
Bike Mode

29 jan 2020, 23:13

Dag 2: dinsdag 28 januari
km stand: 51

Met een volle accu klaar voor vertrek. Helaas blijkt het niet alleen behoorlijk te regenen er staat ook een stevige (tegen)wind. Goed voor de test, minde leuk voor mij.
In mijn regenpak tegen windkracht 5 in gefietst. Gelukkig heb ik de wind overwegend schuin tegen en hoef ik maar een paar kilometer recht tegen de wind in. De fiets blijkt zo sterk, dat ik nog steeds een gemiddelde van 31,5 km/u haal. Dit kost dan wel 77% van de accu-capaciteit. Gelukkig gaat het laden nu gewoon goed.

's Middags terug naar huis kom ik echt te weten wat de fiets kan. De wind is iets afgenomen, maar gelukkig niet gedraaid. Ondanks de grotere drukte in de avondspits (en dus veel langere wachttijden bij de stoplichten onderweg) ben ik in 47 minuten thuis. Mijn gemiddelde is nu hetzelfde en de maximale snelheid 48,7 km/u. Nu verbruik ik 63% van de accu.
De fiets voelt erg stabiel, ik kan veel meer bochten nemen zonder af te remmen. Wat wel opvalt, is dat te voelen is wanneer de motor maximaal ondersteund. Ik hoor de motor niet, maar voel (via het zadel) een trilling.
Fiets aan de lader en morgenochtend vroeg op weg.
Laatst gewijzigd door Jan Diependaal op 29 jan 2020, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan Diependaal
Bike Mode
Bike Mode

29 jan 2020, 23:35

dag 3: woensdag 29 januari
km stand: 99

De eerste 100 km zitten erop! Om 6:45u vertrokken (in het donker). Nu gelukkig geen regen en iets minder wind (4 Bft), maar nog steeds (schuin) tegen. Het nieuwe voorlicht (met groot licht functie) is een aanwinst. Een deel van mijn route is over onverlichte fietspaden en dan werkt dit super.
Deze rit gaat in 32 km/u gemiddeld en ik haal nu zelfs een topsnelheid van 51 km/u. Hiervoor heb ik precies 70% accu gebruikt.
Vandaag vertrek ik net na de lunch naar huis. Dat scheelt enorm in de drukte, ik ben dan ook in 41 minuten thuis. De wind is niet gedraaid of afgenomen, nu dus (schuin) in de rug. Doordat ik minder stil sta bij de stoplichten haal ik 33 km/u gemiddeld en wederom een topsnelheid van 51 km/u. Nu met slechts 55% accu verbruik.
Het verlengde spatbord werkt. Ik draag altijd overschoenen en ondanks een nat wegdek (geen plassen) zijn mijn overschoenen schoon als ik thuis kom.
Nog steeds voelt de fiets erg stabiel op hoge snelheden. De verende voorvork doet (samen met de fijne handgrepen) zijn werk. Ik mis wel mijn verende zadelpen. Het zadel is prima van formaat, maar best hard. Op mijn eigen fiets heb ik een by.Schulz G.2 parallellogram verende zadelpen geplaatst. Deze heb ik (samen met mijn eigen, zachtere zadel) in de X Speed FLame Red geplaatst. Morgenochtend kijken of dit comfortabeler fietst.
Derooke
Fiets:: Nog aan het kiezen

30 jan 2020, 18:45

Top .

Zie er naar uit wat jullie bevindingen zijn.
Vimo
Site Admin
Fiets:: Klever X Speed Iron Grey
Kilometerstand fiets: 1200

30 jan 2020, 19:00

@Jan

Ik heb je berichten even verhuist naar hier zodat alles samenstaat
Gelukkige van een X Speed !
23.5km enkel woon werk
info@klever-forum.com
turkosariba
Mid Power
Mid Power
Fiets:: Stromer ST5
Kilometerstand fiets: 10000

30 jan 2020, 19:02

Geweldig om met zo'n testprogramma mee te mogen doen... gefeliciteerd heren! Zouden jullie misschien kunnen vertellen op welke aandachtspunten de test zich richt? Ik kan me voorstellen dat zaken als actieradius en (afwezigheid van) storingen hoog op de lijst staan.

De tijd van het jaar is perfect gekozen, als de fiets in deze maanden goed presteert dan zal dat in de zomer sowieso geen probleem zijn of het moet weer té heet worden dat de motor voor de veiligheid terugschakelt in ondersteuning.

Overigens vind ik de gekozen kleur erg geslaagd omdat het bijzondere frame zo extra geaccentueerd wordt. Ben zeer nieuwsgierig naar jullie ervaringen!

Opvallend detail: de fietsbanden zijn voorzien van reflecterende strips op de wangen... helemaal perfect qua veiligheid maar volgens mij mogen speed pedelecs niet voorzien zijn van deze strips??
Zij: Flyer (35 km/u) --- Ik: Stromer ST5 --- Zij: B Speed Plus?
Vimo
Site Admin
Fiets:: Klever X Speed Iron Grey
Kilometerstand fiets: 1200

30 jan 2020, 19:05

Echt een geweldig kleur. Blijf zeker jullie bevindingen posten ;)
Gelukkige van een X Speed !
23.5km enkel woon werk
info@klever-forum.com
Plaats reactie